30 czerwca 2017 w Ecotech Complex w Lublinie odbyła się III edycja Konferencji Media - Marketing -Marka pt. „Nowoczesne trendy w marketingu”. Spotkanie dedykowane było wszystkich, którym zależy na rozwoju własnych przedsiębiorstw, budowaniu marek, wzroście sprzedaży produktów i usług.
Jak podkreśliła Agnieszka Gąsior- Mazur, Prezes Stowarzyszenia LKB - Rynek ulega dynamicznym przemianom, a biznes musi za nimi nadążać. Wspomaga go w tym marketing, dziedzina zarządzania, której zadaniem jest optymalne wykorzystywanie możliwości, jakie stwarza rozwój technologii informacyjnych. Żyjemy w czasach komunikacji totalnej, w których wygra ten, kto w porę skorzysta z najbardziej efektywnych sposobów dotarcia do potencjalnego odbiorcy. –
Co zrobić ? Od czego zacząć?
Piotr Lutek, prezes zarządu Synergia Sp. z o.o. wprowadził nas w świat konsumenta i jego oczekiwań oraz przedstawił w jaki sposób wiedzę o konsumencie przełożyć na strategię działania. Katarzyna Knoll i Albert Radomski z S.C. Group Polska S.A. pokazali nam jak zainteresować kupujących swoim produktem na Facebooku oraz czym jest remarketing – czyli dlaczego ten produkt ciągle za mną „chodzi”! Robert Stępowski, ekspert ds. marketingu terytorialnego i personal brandingu, założyciel platformy www.MarketingMiejsca.com.pl, przedstawił nam argumenty przemawiające za nawiązywaniem współpracy między biznesem a samorządem, podkreślał, że silna marka terytorialna jest istotna dla lokalnego biznesu. Agnieszka Smreczyńska- Gąbka- ekspert ds. planowania strategicznego rozwoju, zapoznała nas z cognitive sciense w innowacyjnych systemach modelowania strategii rozwoju przedsiębiorstw. Zobrazowała nam czym jest systematyzacja organizacji i efektywne wykorzystanie jej zasobów oraz jak wykorzystać nawigację w biznesie – mapy strategii rozwojowych. HR Manager- Agnieszka Jakubczyk- Latała z firmy Pol-Inowex, przekonała nas jak ważną rolę pełnią pracownicy w każdej firmie i co zrobić, aby zostali ambasadorami firmy oraz przyczynili się do budowania jej pozytywnego wizerunku. Michał Pilch z Techy Labs wprowadził nas w świat marketingu internetowego. Skupiliśmy się na efektywność działań i pozyskiwaniu klientów w Internecie., Prezes Trenty Solutions -Ted Tadeusz Karolak przekonywał dlaczego tak ważne są relacyjne formy zarządzania. Od czego zależy sukces firmy i jak nie popełniać błędów w komunikacji z pracownikami. Gościliśmy także przedstawicieli Politechniki Lubelskiej – prof. Tomasza Klepkę, który przedstawił jaką rolę ma spełniać dział marketingu w rozwoju innowacji w przedsiębiorstwie oraz dr inż. Anetę Tor-Świątek, która wprowadziła nas w kreatywny świat design thinkingu. Robert Olak właściciel ROmedia, przekonywał nas dlaczego współpraca z mediami jest ważna i jakie narzędzia powinniśmy wykorzystywać.
Na zakończenie konferencji wymieniliśmy się wizytówkami. Cytując raz jeszcze Agnieszkę Gąsior- Mazur: - Walka o klienta trwa. Budowanie marki przez firmę nie może być już ukierunkowane bezpośrednio na sprzedaż. Wygrywają marki emocjonalne i tylko te, które mają pozytywne konotacje. Coraz bardziej zyskuje na znaczeniu zaangażowanie społeczne firm i marek.
Już niedługo przedstawimy relację zdjęciową będzie również możliwośćv pobrania prezentacji.
Dziękujemy Państwu za udział, fantastycznym prelegentom i wszystkim partnerom konferencji!
Bank Zachodni WBK CS Group Polska
Kancelaria Radcy Prawnego Aneta Bernat Techy Labs Lubelski Instytut Designu